inggu ke 4 Setelah Trinitatis
Tema : Tuhan Kekuatan di Tengah Pergumulan
Habakuk 3: 14-19

Ayat al Kitab lainnya

newsflash

GEREJA
RESORT
DISTRIK

Khotbah

Bahan sermon/Jamita, Minggu 25 September 2016
Di Gereja Punguan Kristen Batak ( GPKB )
Ev : 1 Timoteus 6 : 6 – 9
Ep : Amos 6 : 1a + 4 – 7

Patujolo
Adong do umpama batak mandok: Pat ni manuk paturengreng, marrara mata mida hepeng, sian umpama on boi buatonta kesimpulan, na mansai penting situtu do hepeng I, jala mempunyai daya tarik na mempesonakan, na boi manarik jolma I tu hangaluton. Adong do na mandok: hepeng do mangatur negara on, molo piningkiran sungguh mengherankan, barang na so berharga I boi mangatur ngolu ni jolma, toho ma nanidok ni angka na malo I, Hepeng on ima; Habang so marhabong mardalan so mar pat, manginsir so marimbulu, ibana do na umburju laos ibana do na jumungkat.
Mansai toho do pandohan on sipata, ai boi do rasahononta, songon dia pengaruh ni hepeng I di ngolunta siapari on, sonang manang susa jolma I tergantung tu adong do hepeng na manang dang, ala ni onma umbahen jotjot jolma I menghalalkan segala cara, laho mangalului hepeng i. Lapatanna manangko pe taho asal ma hepeng, manggabusi halak manang mangangkali pe taho asal dalan ni hepeng. Ise ulaning sian hita on na so olo mamora, jala ise na so olo mangomo ? Ra, sude do halak sai mangusahahon pangomoan jala mangalui hamoraon di bagasan ngoluna.
Marasing- asing do dalan ni ganup halak laho mangalului pangmoanna. Maragam cara ditahi jala diula laho mangeahi hamoraon i. Di falsafah ni halak Batak pe, termasuk do hamoraon songon sada sintasinta ni ngolu na ideal songon na tarida sian ungkapan “ Hamoraon, Hasangapon, Hagabeon”. Persoalanna nuaeng, beha do hita menilai angka pangomoanta manang hamoraon I ? Beha do hita mangadopi angka arta manang hepeng na adong di hita ? Ondo nanaeng tangkasanta di turpukta sadari on.

Juara bagas do hita di ngolunta on, sitiop jala siramoti na pinasahat ni Debata, dipangke Jesus dohot angka siseanNa do hepeng, suang songoni nang si Paulus, hita pe tapangke do hepeng, alai dipaingot Jesus do hita taringot tu mara ni hepeng I, ala ni ima umbahen didok; Pasu-pasu ni Jahowa do mambahen mamora, jala dang mardongan hangaluton dibahen tu hita. Manang aha pe na adong di hita, hamoraon, hagabeon nang hasangapon, sude I dang milikta, milik ni Debata do, ala ni ima ingkon manta hita asa unang tapansuasaehon arta na pinasahat ni Debata, alai asa tapangke tu lomo ni rohaNa. Laos ido na tong diondolhon Apostel Paulus di suratna tu si Timoteus on, ala adong angka pangajari pargapgap na so marsitiopan tu hata na tingkos di tonga-tonga ni huria na parjolo I, na mangajari nasida mandok: ia di ula pe angka na denggan manang hadaulaton asa manjalo upah do, asa mandapot pangomoan, panghorhon ni on, boi do patubu kecendrungan materialisme manang gulutan di hepeng di huria na parjolo I (ay 3-5).

Diakui panurat ni buku on do ia hadaulaton memang sada sumber do i laho mandapot pangomoan (ay. 6.) Alai marasing do pangantusionna taringot tu pangamoan i ndang na gabe berupa “ kemewahan material”, alai asal ma sae tu haporluan ngolungolu siganup ari. Jala laos i do diajarhon Tuhan Jesus di Tangiang Ale Amanami : “ lehon ma di hami sadari on hangoluan siapari “ (tumangkas di bagasan bahasa Indonesia didok : makanan kami yang secukupnya). Hasabamon maradophon sinadongan sisongon i tung mansai godang lapatanna tu ngolu ni jolma asa boi malua sian ketergantungan tu angka rumang ni materi manag arta.

Adong 2 alasan na di kemukakan Apostel Paulus di turpukta on, unang bergantung hita tu materi/hepeng
a. Sada kenyataan do na so a dong agia aha taboan tu portibion (ay 7.a) Na marlapatan do i, ia angka materi/arta//hepeng/sinadongan i angka na ro doi muse ; ndang sada bagian na hakiki ni hajolmaon i. Jala ia tung godang pe angka arta tapapungu di hasiangan on, ndang marlapatan i molo dung mate hita; ndang tarboan hita i tu udean, tading do sudena I, marlapatan do i, na so kekal do arta i, parsatongkinan do.

b. Roha na holongan tu arta/hepeng, ido urat ni nasa hajahaton, ala hamoraon boi do gabe sada rumang ni pangunjungan di ngolu on (ayat 9). Molo taida angka na masa ditongatonga ni masyarakatta, masa pe angka perselisihan, perampokan, korupsi, dohot lan naasing, godangan i tubu marurat sian arta/hepeng do. Hape kenyataanna, hamoraon ndang menjamin hadameon manang hasonangan di ngolu on, angka parungkilon dohot angka permasalahan ni ngolu tong do godang tubu diangka na mora.

Turpuk on ndang na naeng mambahen paraloan tu angka na mora. Ndang na gabe ingkon hasogohononta angka arta/hepeng. Ndang na naeng dohonon ni turpuk on tu hita asa unang talului pangomoan. Alai na ringkot nuaeng, be ha do hita mandok mauliate tu Tuhanta na pasahathon i tu hita. So tung gabe tubu panghilalaan na so denggan taringot tu angka arta i, ai sudena i basabasa ni Debata do (I Tim. 4:4). Denggan jala badia do angka arta i (4:5), persoalan nuaeng beha do penilaianta jala sikapta mamangke saluhutna i. Ido umbahen di ayat na mangihut di toru ni turpukta on dipaandar do dalan laho mamangke angka arta i dohot denggan. Tu angka na mora, asa unang gabe hamoraonna i dihaposi melebihi Debata na pasahatton ; asa marroha na buas ai angka arta i na laho pangkeon do, laho nikmatan jala na girgir marsibasabasa (ay.18), memberi jala membagi. Ai marhite ido hita asa dapotan Pasu-pasu. Didok si Epicurus ahli filsafat Junani: “Jolma na so umboto mandok mauliate jala sabar di na otik, dang mungkin di boto I mandok mauliate jala sabar di na godang, asa ingkon sian mulai na metmet manang na otik do hita marsiajar mandok mauliate, asa taboto mandok mauliate di na godang.

Sipahusorhusoron :

1.Marpanumpak do habisuhon, hapistaran, ulaon dohot halojaonta tu bahat ni angka arta/sinadongan na bot tapapungu/tasari. Betak hinorhon ni i do umbahen na marasingasing penilaianta taringot tu arta i, nang tu haroroan ni arta i di ngolunta. Beha do hita manimbangi i ?

2.Ndang na maralo hape angka arta i tu ngolu hakristenonta, jala songon i do ndang maralo hamoraon i tu haporseaonta. Gariada denggan do i di jolo ni Debata.
Alai tong do boi gabe manusai, manegai jala mambahen sursar ngolunta, molo so tapargunahon dohot denggan. Beha do sikapta laho mangadopi huhut mamangke angka arta/sinadongan na adong di hita asa unang masa sisongon i ?

3.Jotjot do tubu holso ni jolma na mandok, “ molo dang adong hepenghu, sai hira na so suman do na mangolu on” , nang pe ianggo haporluan ni ngoluna siapari cukup do nian. Di ngolunta sandiri pe ra jotjot do tubu pamingkirion sisongon i. Sian i tarida do, na so marnasae do ianggo sinadongan on di ngolunta. Tung maol do patubuhon roha na “merasa cukup”. Beha do manghasabamhon nasa na adong di hita jala pataridahon i di ngolunta ? Adong do pardomuan ni on tu pola hidup sederhana na nianjurhon ni pamarenta ?

4.Nuaeng on tung mansai ringkot do na menabung, isara ni Tabanas, dna, jala godang situtu do panghorhon ni on tu pendidikan ni angka dakdanak; apalagi mangeahi ngolu na naeng ro masa. Menabung i ma gerakan penghematan huhut parade angka na porlu tu tingki na mangihut. Alai di lain pihak, godang do on gabe sidalian di deba halak laho mangholit. Beha do hita marnida batasbatas ni na mangholit dohot na manabung ?

5.Boi do marhite angka arta/hepeng marmulia Goar ni Debata di portibion, lapatanna, gabe dipangke Debata arta/hepeng i songon sada alatNa marhite-hite hita. Alai olo do sabalikna gabe hinorhon ni arta/hepeng i ndang diargahon jolma i Debata. Dia ma perananta songon halak Kristen hita mangadopi angka situasi sisongon on ? Talusi ma ganup dibagasan rohanta be. Amen
——————————————————————————————————————————————-

Bahan Sermon/Jamita, Minggu 02 Oktober 2016 di Gereja Punguan Kristen Batak ( GPKB )

Bahan sermon/Jamita, Minggu 02 Oktober 2016
Di Gereja Punguan Kristen Batak ( GPKB )

Ev : Habakkuk 1 : 1 – 4 + 2 : 1 – 4
Ep : 2 Timoteus 1 : 1 – 8

Pendahuluan

Sering sekali kita melihat hukum dipermainkan dengan kata kata, bahkan ada istilah PKK yaitu permainan kata kata, hal itu bisa kita lihat di pengadilan, dimana pihak jaksa dan pengacara sangat lihai dalam perkataan tentang hukum. Bukan hanya itu, bahkan yang mengerti hukum serta penegak hukumpun telah tercoreng oleh permainan kotor untuk memperkaya diri sendiri ( Korupsi), sudah banyak aparat hokum yang telah melakukan penindasan,

Situasi yang demikianlah membuat nabi Habakuk berteriak : PENINDASAN. Sesungguhnya, Tuhan telah memberikan Hukum bagi umatNya. Hukum Tuhan dilandasi oleh cinta kasihNya demi keselamatan manusia. Hukum Tuhan itu mestinya menjadi patokan bagi manusia untuk menikmati hidup berkeadilan dan penuh sukacita. Namun, nabi Habakuk menyaksikan fakta hidup yang penuh kejahatan, kekerasan, dan pertikaian terus terjadi. Dan yang tertindas adalah orang-orang lemah. Hukum telah dipermainkan oleh orang-orang kuat. Nabi Habakuk menyebut mereka yang mempermainkan hukum itu adalah orang fasik. Siapakah orang fasik itu ? Pada (2:4) disebutkan, ‘orang yang membusungkan dada, tidak lurus hatinya.’ Dengan mengandalkan kekuatan dan tanpa hati nurani, orang fasik memutarbalikkan hukum sehingga orang benar mengalami penindasan.

Habakuk sadar, bahwa ia juga tidak kuasa untuk menentang orang fasik itu. Ia hanya mampu berteriak demi keadilan. Kemudian, Habakuk menenangkan diri dan menantikan jawaban Tuhan. Tuhan membiarkan sementara semua itu terjadi, tetapi pada kesudahannya Tuhan akan datang dan menegakkan hukumNya. Tuhan adalah PENGUASA DAN PENENTU KEHIDUPAN.

Habakuk memberikan rumusan teologi yang sangat penting dalam menghadapi penindasan (2:4b) : ORANG BENAR AKAN HIDUP OLEH PERCAYANYA. Inilah dasar yang kokoh bagi nabi dan tentunya bagi kita untuk mengatasi tekanan yang sering dan banyak kita alami. Tuhan adalah penguasa dan penentu atas segala kehidupan. Oleh sebab itu, kita boleh percaya bahwa pada waktunya Tuhan akan menghapus segala air mata orang-orang benar.

Sebagai manusia kita berharap agar kehidupan ini dipenuhi oleh kesejahteraan, sukacita dan damai sejahtera. Kehidupan yang demikian akan kita nikmati apabila setiap orang, segala umat, dan semua pemimpin hidup dengan benar dihadapan Tuhan.

Aplikasi
Di tengah-tengah kehidupan ini ada hukum yang mengatur kehidupan manusia. Tujuan semua hukum itu adalah agar manusia hidup dalam ketertiban dan kebenaran. Terlebih hukum Tuhan merupakan penuntun bagi kita untuk memperoleh kehidupan kekal. Pelanggaran terhadap Hukum Tuhan merupakan dosa. Kita perlu merenung, seberapa besar pelanggaran kita atas hukum Tuhan. Sebab pelanggaran terhadap hukum Tuhan, akan membuat kehidupan manusia menjadi kacau ; penderitaan, kemiskinan, diskriminasi dsb. Kita perlu memohon pengampunan dosa kepada Tuhan.

Seorang bapa Gereja yang bernama Agustinus mengatakan :
‘Tujuan hidup manusia adalah kesetiaan dan keselamatan.’ Artinya, kalaupun dalam hidup ini kita menderita tetapi kita tetap setia kepada Tuhan, yang akan memberikan keselamatan. Bahkan ditengah-tengah penderitaan ini agar setiap tindakan kita dapat membuat orang berbahagia, atau setidaknya jangan membuat orang menjadi lebih susah.
Firmaan ini mengingatkan kita akan Tuhan. Kita sering melanggar Hukum Tuhan dan hidup dalam berbagai hal yang tidak baik. Tetapi Tuhan telah berkorban untuk penebusan dosa manusia, Kristus mati. Oleh sebab itu, kita orang-orang percaya perlu menyesali dosa dan memohon pengampunan, sehingga kita beroleh kepenuhan Allah. AMIN

——————————————————————————————————————————————-

Bahan Sermon/Jamita 9 Oktober 2016
Di Gereja Punguan Kristen Batak

Ev : 2 Timoteus 2 : 8 – 15
Ep : Psalmen 111 : 1 – 10

Patujolo
1. Digombarhon Apostel Paulus, ia Saksi Kristus manang parbarita nauli najolo laos songon i do nang nuaeng on, tarpatudos do tu sordadu na marporang manang tu atelit namartanding manang tu partani na mangula hauma/ladangna. Ganup nasida ikkon marusaha marhasil, jala asa marhasil, ikkon botulbotul karejo jala ndang boi gaitgait; pasti adong be do siparukkilhonna be, sitaononna, dohot sihalashononna. Sordadu na marporang ikkon adong tekad sitioponna (: ikkon monang); sitaononna: ikkon mamikul sinjata, parbokalan, radio, jala rade hona tembak, manang mate; jala ikkon kerjasama dohot donganna. Atelit na martanding ikkon adong tekad (: ikkon monang/ juara); sitaononna: latihan berat; jala martanding sian nasa gogo dohot parbinotoanna; hosahosa; hailaon bolon molo talu; las ni roha godang molo monang. Partani na mangula: ikkon adong kepastian di ibana: gabe naniulana, marlompit ganda hasil ni haumana. Sitaononna: kerja keras, loja mangula/mangolah, mambaboi, manjaga suansuananna unang dileksehon hama manang panegai; ramot lao mamanen; hasusaan bolon molo lapung hasil ni hauma i. Sihalashononna: Dapot gogo ni hauma na denggan situtu, namarlompit ganda.

2. Parbarita nauli (Saksi Kristus) na mandalanhon turgasna: ikkon adong tekadna: Asa martamba siihuthon Kristus; asa Poda ni Kristus gabe pedoman ni ngolu. Siparukkilhononna: paingotingot Jesus Kristus, manghangoluhon i, patoranghon i dohot mangajarhonsa sintong. Sitaononna: manaon naporsuk, tarrante (dihurunghon), dibalbali, ditudu siula hajahaton, ditudu parpoda namangaliluhon hajolmaon, diparoaroa, mansai hurangan di parbalanjoon, so sanga mangurus rumahtangga nang anakkon, bernit, hansit, dangol, jala boi juo do dibunu akka anti-kristen. Sihalashonon ni Saksi Kristus (nang nuaeng on): (1) Sanga dohot manaon naporsuk songon Kristus na manaon naporsuk i ala ni barita/poda hasintongan i. (2) Marhasil konsisten (benget) manghophop haporseaon na sintong i. (3) Taruli haluaon di bagasan Jesus Kristus. (4) Taruli Hasangapon salelenglelengna, di banua ginjang nang di tano on. (5) Gabe dongan ni Jesus Kristus di hangoluan. (6) Rap dohot Kristus mangarajai di tano on nang di surgo hasonangan i. On ma nadapot sian turpuk on, jala ikkon olo do ganup Kristen sinuaeng songon i, asa lam maju jala mangerbang huria i, jala asa dapotna hangoluan dohot hasangapon na sasintongna.
3. Sian turpuk on dapot botoonta, dipaboa Apostel Paulus nagabe sitiruon ni ganup Kristen (Saksi Kristus) : (1) Mambaritahon Jesus Kristus naung mangolu sian na mate, na sian pinompar ni si Daud; jala manuanhon i tu siseanna si Timoteus (dohot si Titus, Pilemon, tu Huria, dna.) sampe boi si Timoteus (nasida) gabe Saksi Kristus naluar biasa. On ma nanidokna ulaon pemuridan (mambahen jolma gabe sisean ni Jesus Kristus). Siulaon nang nuaeng: Sada Saksi Kristus mancetak/manghasilhon manang piga-piga halak Saksi Kristus na tangguh di segala hal. Sada kristen mandidik/mangajari manang piga halak jolma na satia sampe mate tu/ala Kristus (2) Olo manaon naporsuk, pola tarrante (tarhurung/dipenjarahon) songon siula hajahaton; rade manaon saluhutna i, jala molo porlu rade sahat tu hamatean ala ni Kristus; jala sama sekali ndang olo mansoadahon (menyangkal) Kristus tung boha pe hansitna dibahen anti-Kristus tu si Paulus. Tujuanna: asa dohot akka natarpillit i taruli di haluaon na di bagasan Kristus Jesus dohot di hasangapon na salelenglelengna i. Di zaman nuaeng on, di na lam torop/godang anti Kristen na marusaha mangagohon hakristenon sian portibi on, mansai porlu lam godang na olo songon Apostel Paulus di tonga ni Huria Kristen. Porlu lam godang pangula ni huria na haposan. Ala ni i, tabahen jala lam tapatandap ma gerakan pemuridan lao marbaritanauli. On do modal ni Huria asa lam maju.

4. Hamuna nahinaholongan di bagasan Goar ni Tuhanta Jesus Kristus! Disosohon Apostel Paulus do di turpuk on siulaon ni Kristen, songon bagian ni gerakan pemuridan, nang saonari on: (1) Ndang maila, jala ikkon barani mampasingothon dohot manghatindanghon Jesus Kristus naung mangarajai di banuaginjang nang di tano on, jala na tongtong satia di padanNa, pasauthon bagabaga hangoluan na sintong i di ganup na satia, jala na so olo mansoadahon Kristus sahat rodi ujung ni ngoluna di tano on. Paingothon on jala manghatindanghon i tu ganup jolma na dipajumpahon tu ganup hita songon Saksi Kristus di jolo ni Debata (Jahowa). Haposan do Jesus Kristus; ai ndang tarsoadahonNa diriNa. (2) Ikkon haringgashononta patuduhon haburjuonta di jolo ni Debata (Jahowa) dohot di jolo ni jolma, songon pangula na so tarila, na padalanhon hata hasintongan i tigortigor. Didok Apostel Paulus di Epesus 6:15: “Marsipatu ma patmuna, laho mangkaringgashon barita na uli, pardamean i.” Ganup Saksi Kristus ndang boi marmalasmalas pasidung ulaonna ganup ari, torus manorus sahat tu ujung ni ngoluna di tano on. Ulaon i pe boi do ndang holan sada, alai marragam. Di tikki sinuaeng on godang ulaon ni Saksi Kristus ganup ari, jala ganup ma ulaon i manaksihon Kristus, Sipangolu i. Manang piga sian ulaon i: radot martangiang (saotikna disi dungo dohot lao modom; tikki rap dohot dongan); pature ianakkon dohot keluarga di jabu; pature porlak, hauma manang kobun/dalan ni ngolu siganupari; manjumpai manang piga halak sibege panindangionna; marjamita, mangajari, pature dohot paulihon karya (pinukka ni tanganna); manjaha Buku Nabadia i; manurat narikkot sipatolhason tu jolma naasing. Akka on ma deba sian akka ulaon ni Saksi Kristus na rutin ganup ari.

5. Nahinaholongan di bagasan goar ni Jesus Kristus! Sada naporlu sipasidingon ni Saksi Kristus (Sitindangi ni Kristus), i ma masisualan dohot jolma na asing; manang mangaloas akka jolma na di lambungna masisualan (LAI. TB: bersilat kata; hata Gorikna: logomakhein = bertengkar mengenai kata-kata, PBIK I, h.1131). Di hata nuaeng mardebat kusir. Nuaeng on godang do dialog lintas agama gabe debat kusir manang holan marsualsual sambing. Ujungna sai talu ma Kristen na mardialog i. Kusir (= supir ni sadu) olo do martokkari dohot panumpanngna taringot tu dalan lao mangeahi tujuan ni panumpangna i. Sai margolgol kusir i taringot tu nabinotona, ndang ditangihon hata ni panumpangna nalobi untanda taringot tu dalan i. Ujungna gabe lilu parsadu i dohot panompangna i. Logomakhein i ma sai mamparsoalhon lapatan ni hata, ndang diboto olo do sipata adong tolu manang opat lapatan ni sada hata; gabe marsalaan ma pangantusion. Jagaon ni Saksi Kristus do marsual dohot akka namambege panindangionna. Marsual i ma mamakke holan pangantusionna be lao mangantusi nadiparsualhon i. Asa unang madabu tu parsualan, molo Saksi Kristus manindangi, mangajari, marjamita ikkon “di jolo ni Debata” (di jolo ni Jahowa di bagasan Kristus). Lapatanna, ikkon sai hata manang pangantusion sian Debata (manang saotikna pangantusion sian Bibel i) pakkeon di panindangion, pangajaran dohot jamita. Songon i do akka Kristen naparjolo i umbahen digoari nasida di tano Arab “Ahli Kitab” (Siboto Isi ni Buku Nabadia). Jala ala ni ido umbahen so adong naboi “mambantah” nasida. Sega do hakristenon di taon 300 sahat tu taon 450 taon Masehi (tM), ala sai holan na sai marsual nasida taringot tu ise Jesus Kristus (jolma do manang Debata). Sai holan isi ni utok-utokna (na dietong teologis) be dipartahanhon be. Ujungna potca Huria i, gabe adong Huria Timur dohot Huria Barat, adong na monophisit, adong na duophisit. Dung pe sude mandok “mulak tu isi ni Bibel i”, i pe asa songon na reda parsualan. Masa do muse parsualsualan di tikki ni reformasi, gabe masirasipan halak Kristen (Katolik dohot Protestan/Huria Reformasi). Ala na sai marsual do Kristen taringot tu Huria dia do na sintong, umbahen martubuan akka sekte-sekte. Ndang binoto atik na andigan maradi parsualan i. Toho do nidok ni Apostel Paulus: molo “masisualan, ai tung na so hasea do i, na mangago do i di akka naumbegesa”. Jadi di panindangion, di pangajaran, di jamita, ikkon isi ni Bibel i ma pakkeon, patorangon, ajarhonon, jamitahonon, jala sian i dipatakkas ma songon dia rumang ni ngolu na Kristén. Dung i dihangoluhon ma. Martua ma akka Saksi Kristus na sai mambahen songon i di panindangionna. Jambarna: hangoluan dohot hasangapon salelenglelengna, jala rarat/mangerbang huria i. Amen!

popular post

pengunjung

Pengunjung online : 0

Pengunjung hari ini : 1

Pengunjung kemarin : 6

Total Pengunjung : 2882

ban11

catatan

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.